Retningslinjer for angrerett

Skriftlige Retur- og Refusjonsbetingelser

Returpolicy

Vi har en 90-dagers returpolicy, som betyr at du har 90 dager etter mottak av varen til å be om retur.


Returkrav

For å være kvalifisert for retur må varen være i samme tilstand som du mottok den i, ubrukt, med merkelapper og i original emballasje. Du må også ha kvittering eller kjøpsbevis.

For å starte en retur, kontakt oss på kontakt@sekkr.no

Hvis returen godtas, sender vi deg en returfraktetikett og instruksjoner om hvordan og hvor du skal sende pakken din. Varer sendt tilbake til oss uten å først be om retur, vil ikke bli akseptert.

Du kan alltid kontakte oss for ethvert returspørsmål på kontakt@sekkr.no


Skader og problemer

Vennligst inspiser bestillingen din ved mottak og kontakt oss umiddelbart hvis varen er defekt, skadet, eller hvis du mottar feil vare, slik at vi kan evaluere problemet og rette det.


Unntak / ikke-returnerbare varer

Visse typer varer kan ikke returneres, som forgjengelige varer (for eksempel mat, blomster eller planter), tilpassede produkter (som spesialbestillinger eller personlige varer), og personlig pleieprodukter (som skjønnhetsprodukter). Vi godtar heller ikke retur av farlige materialer, brennbare væsker eller gasser. Ta kontakt hvis du har spørsmål eller bekymringer angående din spesifikke vare.

Dessverre kan vi ikke godta retur på salgsvarer eller gavekort.


Bytter

Den raskeste måten å sikre at du får det du vil ha, er å returnere varen du har, og når returen er godkjent, gjøre et nytt kjøp for den nye varen.


Europeisk Union 14-dagers angrerett

Uavhengig av det ovennevnte, hvis varene sendes til EU, har du rett til å kansellere eller returnere bestillingen din innen 14 dager, av hvilken som helst grunn og uten begrunnelse. Som nevnt ovenfor må varen din være i samme tilstand som du mottok den, ubrukt, med merkelapper og i original emballasje. Du må også ha kvittering eller kjøpsbevis.


Refusjoner

Vi vil varsle deg når vi har mottatt og inspisert returen din, og gi beskjed om refusjonen ble godkjent eller ikke. Hvis godkjent, vil du automatisk bli refundert på din opprinnelige betalingsmåte innen 10 virkedager. Vennligst husk at det kan ta litt tid for banken eller kredittkortselskapet ditt å behandle og bokføre refusjonen også.

 

Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Betaling foregår via Vipps, PayPal, Klarna, Stripe (Visa, Mastercard, American Express, Apple Pay)

 

Angrerett

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

 

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist:

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig til kontakt@sekkr.no

 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23 400 600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

 


Hvis det har gått mer enn 90 virkedager siden vi godkjente returen din, vennligst kontakt oss på kontakt@sekkr.no.